Przejdź do treści

Import transakcji za pomocą dedykowanego importera

Pamiętaj aby przed importem został wykonany backup bazy. Więcej o backupie znajdziesz w rozdziale Automatyczny backup.

Dobrą praktyką jest też testowy import małej części pliku, np. kilku transakcji, żeby można było sprawdzić, czy wszystkie dane importują się odpowiednio.

  • jeśli wcześniej został przygotowany dedykowany importer, znajduje się w zakładce Transakcje --> Importuj transakcje --> [nazwa wybranego importera];

importer bank 1

  • w importerze należy wybrać plik z danymi, które mają zostać zaimportowane oraz z jaką kampanią mają być powiązane, a także podać numer wiersza, od którego zaczynają się dane do importu (First row) i ich liczbę (Number of rows);

  • importowanym transakcjom trzeba nadać tag, którym będą potem oznaczone kontakty powiązane z danymi transakcjami. To pozwala na szybkie wyszukanie tych kontaktów i ułatwia proces porządkowania danych i deduplikacji. Tag powinien być zrozumiały oraz zawierać datę, kiedy import został wykonany. W przypadku, kiedy w ciągu dnia będzie kilka importów, warto je oznaczyć tak, żeby było wiadomo, których plików dotyczą.

  • jeśli importowany plik jest duży (np. kilka tysięcy transakcji) warto podzielić go na części i wykonać kilka mniejszych importów - w przypadku błędu wystarczy powtórzyć część transakcji zamiast całości

  • po uzupełnieniu wszystkich informacji należy kliknąć Wyślij --> pokaże się strona z informacją, ile wierszy zostanie zaimportowanych. Jeśli liczba się zgadza, można wykonać import, klikając Parse bank

importer bank 2

  • w przypadku wystąpnienia błędów w imporcie, warto zapisać Error log, żeby można było później odnaleźć w oyginalnym pliku transakcje, których nie udało się zaimportować

  • po udanym imporcie kontakty będą miały nadany tag oraz przypisane do nich transakcje


Ostatnia aktualizacja: 2024-06-26 07:01:22
Utworzony: 2024-01-02 13:49:49