Jak wysłać mailing
CiviMail pozwala zaplanować masową wysyłkę, np. newslettera. Wszystkie zaplanowane i wysłane wysyłki można zobaczyć wchodząc w Mailingi --> Scheduled and Sent Mailings, natomiast wersje robocze i mailingi, które nie mają ustalonej daty wysyłki są w Mailingi --> Draft and Unscheduled Mailings
Przygotowanie szablonu
Podczas planowania wysyłki trzeba wybrać wcześniej przygotowany szablon. Szablony można dodawać, edytować lub przeglądać w następujących miejscach:
-
Mosaico Templates: jeśli moduł Mosaico jest zainstalowany, lista utworzonych szablonów znajduje się w zakładce Mailingi --> Mosaico Templates. Można tam również dodać nowy szablon.
-
Tradycyjne szablony HTML: szablony są dostępne w zakładce Mailingi --> Szablony wiadomości. Tytuł wiadomości to nazwa szablonu, po której można go wyszukać podczas tworzenia mailingu, natomiast Temat wiadomości będzie się wyświetlał u odbiorców.
Zaplanowanie wysyłki
Wybór odbiorców
W zależności od tego, dla kogo chcemy zaplanować wysyłkę, można to zrobić na dwa sposoby:
- Jeśli mamy utworzoną grupę: Mailingi --> Nowy mailing LUB New Mailing (Traditional) w zależności od tego, czy będziemy korzystać z szablonów Mosaico, czy tradycyjnyh szablonów HTML.
- Jeśli chcemy wysłać do wyszukanych kontaktów: po zaznaczeniu odpowiednich kontaktów należy kliknąć Akcje --> E-mail - zaplanuj / wyślij przez CiviMail LUB E-mail - schedule/send via CiviMail (Traditional) w zależności od tego, czy będziemy korzystać z szablonów Mosaico, czy tradycyjnyh szablonów HTML.
Wysyłka z szablonem Mosaico
- Pierwszym krokiem jest podanie podstawowych informacji, takich jak:
- nazwa mailingu,
- adres, z którego mailing będzie wysyłany (pole powinno być uzupełnione domyślnym adresem, ale warto się upewnić, czy dane się zgadzają),
- grupa odbiorców - można wybrać grupy, do których zostanie wysłany mailing, natomiast jeśli planujemy wysyłkę dla wyszukanych kontaktów, w polu powinna być widoczna grupa Wyniki wyszukiwania,
- możliwe jest też dodanie grupy kontaktów, którą chcemy wykluczyć z wysyłki,
- tytuł wiadomości
- w każdym momencie można zapisać wersję roboczą wysyłki
- po uzupełnieniu danych należy przejść do następnego etapu klikając Continue
- W etapie Design należy wybrać szablon wiadomości. Po wybraniu szablon się otworzy i można wtedy jeszcze wprowadzić zmiany, a także wysłać testową wiadomość.
- Ostatnim krokiem jest ustalenie, kiedy mailing ma zostać wysłany.
- Żeby zatwierdzić wysyłkę, trzeba kliknąć Submit Mailing
Wysyłka z szablonem HTML
- Pierwszym krokiem jest podanie podstawowych informacji, takich jak:
- nazwa mailingu,
- szablon wiadomości, który można obejrzeć w zakładce HTML,
- adres, z którego mailing będzie wysyłany (pole powinno być uzupełnione domyślnym adresem, ale warto się upewnić, czy dane się zgadzają),
- grupa odbiorców - można wybrać grupy, do których zostanie wysłany mailing, natomiast jeśli planujemy wysyłkę dla wyszukanych kontaktów, w polu powinna być widoczna grupa Wyniki wyszukiwania,
- możliwe jest też dodanie grupy kontaktów, którą chcemy wykluczyć z wysyłki,
- tytuł wiadomości,
- po rozwinięciu zakładki Preview możliwe jest wysłanie testowej wiadomości.
- W każdym momencie można zapisać wersję roboczą wysyłki.
- Po uzupełnieniu danych należy przejść do następnego etapu klikając Next
- Drugim etapem jest podsumowanie i zaplanowanie, gdzie można sprawdzić, czy wszystkie dane się zgadzają.
- Jeśli mailing jest gotowy do wysyłki, wystarczy określić, kiedy mailing ma zostać wysłany.
- Żeby zatwierdzić wysyłkę, trzeba kliknąć Submit Mailing
Raporty
W zakładce Raporty --> Raporty mailingów można sprawdzić różne statystyki na temat wysyłek. To, które informacje będą zbierane, można ustawić w zaawansowanych ustawieniach podczas planowania wysyłki.
- Raport zwrotów e-maili - Raport zwrotów e-maili w wysyłkach
- Raport podsumowujący wysyłki e-mail - Podsumowanie statystyk dla wysyłek
- Raport otwarć w wysyłce e-mail - Wyświetl kontakty, które otworzyły e-maile z wysyłek
- Raport o kliknięciach - Wyświetl kliknięcia z każdej wysyłki
- Szczegółowy raport poczty - Zapewnia raportowanie dotyczące planowanych i udanych wysyłek, wypisania z subskrypcji i rezygnacji, odpowiedzi oraz przesyłania dalej.
Na co warto zwrócić uwagę
- Nie dodajemy załączników w masowej wysyłce - emaile z załącznikami częściej uznawane są za spam
Więcej informacji
Więcej informacji można znaleźć w języku angielskim w oficjalnej dokumentacji: Mass mailings using CiviMail
Utworzony: 2024-03-11 07:52:30