Przejdź do treści

Jak wysłać mailing

CiviMail pozwala zaplanować masową wysyłkę, np. newslettera. Wszystkie zaplanowane i wysłane wysyłki można zobaczyć wchodząc w Mailingi --> Scheduled and Sent Mailings, natomiast wersje robocze i mailingi, które nie mają ustalonej daty wysyłki są w Mailingi --> Draft and Unscheduled Mailings

Przygotowanie szablonu

Podczas planowania wysyłki trzeba wybrać wcześniej przygotowany szablon. Szablony można dodawać, edytować lub przeglądać w następujących miejscach:

  • Mosaico Templates: jeśli moduł Mosaico jest zainstalowany, lista utworzonych szablonów znajduje się w zakładce Mailingi --> Mosaico Templates. Można tam również dodać nowy szablon.

  • Tradycyjne szablony HTML: szablony są dostępne w zakładce Mailingi --> Szablony wiadomości. Tytuł wiadomości to nazwa szablonu, po której można go wyszukać podczas tworzenia mailingu, natomiast Temat wiadomości będzie się wyświetlał u odbiorców.

Zaplanowanie wysyłki

Wybór odbiorców

W zależności od tego, dla kogo chcemy zaplanować wysyłkę, można to zrobić na dwa sposoby:

  • Jeśli mamy utworzoną grupę: Mailingi --> Nowy mailing LUB New Mailing (Traditional) w zależności od tego, czy będziemy korzystać z szablonów Mosaico, czy tradycyjnyh szablonów HTML.
  • Jeśli chcemy wysłać do wyszukanych kontaktów: po zaznaczeniu odpowiednich kontaktów należy kliknąć Akcje --> E-mail - zaplanuj / wyślij przez CiviMail LUB E-mail - schedule/send via CiviMail (Traditional) w zależności od tego, czy będziemy korzystać z szablonów Mosaico, czy tradycyjnyh szablonów HTML.

Wysyłka z szablonem Mosaico

  • Pierwszym krokiem jest podanie podstawowych informacji, takich jak:
    • nazwa mailingu,
    • adres, z którego mailing będzie wysyłany (pole powinno być uzupełnione domyślnym adresem, ale warto się upewnić, czy dane się zgadzają),
    • grupa odbiorców - można wybrać grupy, do których zostanie wysłany mailing, natomiast jeśli planujemy wysyłkę dla wyszukanych kontaktów, w polu powinna być widoczna grupa Wyniki wyszukiwania,
    • możliwe jest też dodanie grupy kontaktów, którą chcemy wykluczyć z wysyłki,
    • tytuł wiadomości
  • w każdym momencie można zapisać wersję roboczą wysyłki
  • po uzupełnieniu danych należy przejść do następnego etapu klikając Continue

mailing1

  • W etapie Design należy wybrać szablon wiadomości. Po wybraniu szablon się otworzy i można wtedy jeszcze wprowadzić zmiany, a także wysłać testową wiadomość.
  • Ostatnim krokiem jest ustalenie, kiedy mailing ma zostać wysłany.
  • Żeby zatwierdzić wysyłkę, trzeba kliknąć Submit Mailing

Wysyłka z szablonem HTML

  • Pierwszym krokiem jest podanie podstawowych informacji, takich jak:
    • nazwa mailingu,
    • szablon wiadomości, który można obejrzeć w zakładce HTML,
    • adres, z którego mailing będzie wysyłany (pole powinno być uzupełnione domyślnym adresem, ale warto się upewnić, czy dane się zgadzają),
    • grupa odbiorców - można wybrać grupy, do których zostanie wysłany mailing, natomiast jeśli planujemy wysyłkę dla wyszukanych kontaktów, w polu powinna być widoczna grupa Wyniki wyszukiwania,
    • możliwe jest też dodanie grupy kontaktów, którą chcemy wykluczyć z wysyłki,
    • tytuł wiadomości,
    • po rozwinięciu zakładki Preview możliwe jest wysłanie testowej wiadomości.
  • W każdym momencie można zapisać wersję roboczą wysyłki.
  • Po uzupełnieniu danych należy przejść do następnego etapu klikając Next

mailing2

  • Drugim etapem jest podsumowanie i zaplanowanie, gdzie można sprawdzić, czy wszystkie dane się zgadzają.
  • Jeśli mailing jest gotowy do wysyłki, wystarczy określić, kiedy mailing ma zostać wysłany.
  • Żeby zatwierdzić wysyłkę, trzeba kliknąć Submit Mailing

Raporty

W zakładce Raporty --> Raporty mailingów można sprawdzić różne statystyki na temat wysyłek. To, które informacje będą zbierane, można ustawić w zaawansowanych ustawieniach podczas planowania wysyłki.

  • Raport zwrotów e-maili - Raport zwrotów e-maili w wysyłkach
  • Raport podsumowujący wysyłki e-mail - Podsumowanie statystyk dla wysyłek
  • Raport otwarć w wysyłce e-mail - Wyświetl kontakty, które otworzyły e-maile z wysyłek
  • Raport o kliknięciach - Wyświetl kliknięcia z każdej wysyłki
  • Szczegółowy raport poczty - Zapewnia raportowanie dotyczące planowanych i udanych wysyłek, wypisania z subskrypcji i rezygnacji, odpowiedzi oraz przesyłania dalej.

Na co warto zwrócić uwagę

  • Nie dodajemy załączników w masowej wysyłce - emaile z załącznikami częściej uznawane są za spam

Więcej informacji

Więcej informacji można znaleźć w języku angielskim w oficjalnej dokumentacji: Mass mailings using CiviMail


Ostatnia aktualizacja: 2024-03-14 13:32:52
Utworzony: 2024-03-11 07:52:30