Przejdź do treści

Jak wysłać darczyńcy jego kwotę darowizny za poprzedni rok

Summary

Zakładka summary dostępna na stronie kontaktu zawiera podsumowanie wszystkich wpłat danej osoby.

Summary 1

W ustawieniach (Administruj --> CiviContribue --> Ustawienia Summary) zakładki można wybrać, które typy finansowe będą zliczane oraz które pola będą widoczne.

Summary 2

Wysyłka wiadomości

Mail może zostać wysłany na kilka sposobów, wybór zależy od tego, do ilu osób chcemy go wysłać. Dla przyspieszenia procesu w przyszłości, warto najpierw przygotować szablon wiadomości.

Przygotowanie szablonu wiadomości

  • Szablony tworzy się w zakładce Mailingi --> Szablony wiadomości
  • W szablonie trzeba dodać Tytuł wiadomości, który będzie widoczny na liście szablonów, Temat wiadomości, który będzie widoczny u odbiorców oraz samą treść wiadomości
  • Żeby każdy odbiorca mógł zobaczyć łączną kwotę darowizn z poprzedniego roku, należy dodać odpowiedni token. Aby go dodać, trzeba zaznaczyć miejsce w treści wiadomości, gdzie ma się znależć, a następnie rozwinąć listę Tokeny i tam znaleźć potrzebną nazwę pola - odpowiedni token doda się automatycznie.

Summary 3

Bezpośrednio ze strony kontaktu

  • Proces jest dokładnie opisany w Jak wysłać pojedynczy email
  • Metoda jest szybka i wygodna, jeśli chcemy wysłać wiadomość tylko do kilku kontaktów

Z wyszukiwania kontaktów

  • Ta metoda jest dostępna tylko w przypadku, kiedy wiadomość wysyłamy do 50 osób lub mniej
  • Należy wyszukać kontakty oraz zaznaczyć na liście te, do których mail ma być wysłany
  • Klikamy Akcje --> Email - send now (to 50 or less)

Summary 4

  • Podobnie jak w przypadku pojedynczego maila, widoczna jest strona, na której można edytować nadawcę i odbiorców oraz ustalić treść i temat wiadomości

Mailing

  • Warto skorzystać z tej metody, jeśli chcemy wysłać wiadomość do dużej grupy kontaktów lub jeśli w przyszłości będziemy wysyłać inne wiadomości do tej samej grupy
  • Na początku trzeba utworzyć grupę, proces jest dokładnie opisany w Jak utworzyć grupę
  • Mailing można przygotować whodząc w zakładkę Mailingi --> Nowy mailing
  • Podobnie jak w pozostałych metodach, należy teraz zdefiniować mailing. Różnica polega na tym, że nie dodajemy pojedynczych odbiorców, tylko wcześniej przygotowaną grupę kontaktów, a także trzeba wprowadzić nazwę mailingu. Pod tą nazwą będzie na liście w zakładce Draft and Unscheduled Mailings lub Scheduled and Sent Mailings (w zależności od tego, czy został tylko zapisany, czy też wysłany)
  • Możliwe jest wysłanie testowej wiadomości na wybrany adres oraz zapisanie wersji roboczej. Aby przejść do wysyłki, klikamy Następny
  • Na podsumowaniu możemy sprawdzić, czy wszystko się zgadza, a także ustalić, kiedy wiadomość ma zostać wysłana. Na koniec klikamy Wyślij mailing
  • Więcej informacji można znaleźć w języku angielskim w oficjalnej dokumentacji:

Ostatnia aktualizacja: 2024-02-26 07:51:35
Utworzony: 2024-02-21 09:20:51